onsdag den 28. oktober 2009

Hvedekorn 2, 2009, FINDES!

Ommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm(64)sider

DEN HER SMAGER AF KAT!

Hvedekorn nr. 2, 2009, skummer over af poesi! 

Af veteraner, også i Hvedekornssammenhæng, som Vagn Lundbye, født 1933, der synger ”En fællessang alene”, og Henning Mortensen, der fejrer sin 70 års fødselsdag med følgende knaldperle:

At slikke hende
mellem benene
herfra og til
Kina.

Og kneppe hende
hele vejen hjem
igen:
Af inderligt slagkraftige debutanter som Joachim Aa. Sørensen, født 1990, der erklærer, at ”jeg hælder 1 liter kaffe ud over perronen./ jeg dyrker mine idoler i en tid hvor læderet sidder løst./ dyrker mine pyntegenstande. mine pyntegræskar/ inden jeg hælder et ’strictly limited’ tandsæt ud på vejen/ jeg har ikke bedt om vejrrapporter eller lyse nætter.”

Derimellem er der ingen ende på egensindige bølgeslag. Fra dybt pseudonym-mistænkelige Jonas Vahlstrøm og endeløst snurrige Birgit Munch (hendes første optræden i Hvedekorn!) og distinkt lune Thøger Jensen og elektrisk hybride Steen Møller Rasmussen og vidunderteenager Cecilie Lind og eks-forfatterskolerektor Hans Otto Jørgensen, der rimer og remser offensivt, om verden og poesien naturligvis:

Den her smager af kat
Den her hedder *Tag bedre fat*
Den her hedder *Slip øre*
Den her er ellers godt oppe at køre

Det er Hvedekorn også, rigt illustreret af Erik Liljenbergs brusende tuschtegninger! Anti-efterår!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar