mandag den 30. marts 2009

En spurvehøg er bedre end interrail

Litterær hypnose + Er de sjældne på Lousiana OM ET ØJEBLIK

 

 

Tirsdag 31. oktober, kl. 19:30, Louisiana Live

Litterær hypnose + Er de sjældne

Bittersød popmusik & dramadokumentarisk dukketeater
Skønheder møder udyr på Louisiana
Vært: Marie Tetzlaff
Forfatter Jens Blendstrup & kritiker Lars Bukdahl med sød musik ved ER DE SJÆLDNE, digter Lone Hørslev & sanger/musiker Solveig Sandnes.
Siden de sådan cirkus gik i gymnasiet har Jens Blendstrup, aktuel med børnebogen Kolumbus Kristensen rykker ud, og Lars Bukdahl, aktuel med Alfabeter fra Pluto. opført LITTERÆR HYPNOSE en rituel, men løsagtig blanding af kukket oplæsning og satirisk spex.
Splinterny er til gengæld duoen ER DE SJÆLDNE bestående af digteren Lone Hørslev, aktuel med digtsamlingen Jeg ved ikke om den slags tanker er normale, og musikeren og sangerinden Solveig Sandnes, deres første album med sprøde, skævt følsomme sange (med helst gerne fuglemotiv), Lyserød lyseblå beige, kommer ud akkurat den 30. marts.
Kunstneriske pardannelser mødes og firedimensionelt postyr opstår: Grotesken får kløvet sin tunge af poesiens blide håndkantsslag.
Arrangementet foregår i Louisianas koncertsal
Gratis for museet gæster
Tilmelding her
Og I, bloglæserne, får lige en TEKSTprøve fra den skønne plade, som jeg netop har fået tiltusket mig på vinyl med opslåeligt dybt lyserødt cover med alle teksterne på, den er til at blive meget lykkelig af at fingerere ved og flå plasticen af og åbne og læse og tage ud og lægge på pladspilleren og spille og lytte til:
Spurvehøg

I den her butik gør lugten mig svimmel, jeg
ved ikke hvad jeg vil have. Der var engang en dreng
der hellere ville have en spurvehøg
end mig. Det er ikke alt man kan spise, jeg
forstod ikke helt det med fuglen. Alligevel elskede jeg ham mere
end jeg før havde elsket
om lidt falder duggen, drengen gik
fra mig selvfølgelig og duggen gør teltet helt vådt, så
er det vigtigt ikke at røre. Duggen falder, drengen gik, han stirrede
ud gennem mit vindue som om
han allerede VAR gået og blot
havde sendt
sit blik, sine drømme
en lille bitte smule
i forvejen
ud over marken
hen over skoven
han sagde, en spurvehøg er faktisk et klogt dyr, postkort,
kuglepenne, slik, ikke græde, ikke græde
 Han sagde, en spurvehøg er bedre end interrail.
Jeg sagde, så lad MIG være spurvehøg for dig.
Han sagde, der er intet så smukt som en spurvehøg.
Jeg sagde, så vil jeg komme hver morgen og aften
og lande på din arm.


- Flyv til Humlebæk og kom i (ikke ubetinget) venligsindet trance, beordrer vi jer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar