fredag den 24. oktober 2008

Bianca på gulvet i teltet i Oslo

RED HENDE NU!

Jeg opdagede det i lufthavnen, flygplatsen, i Oslo denne formiddag: Naja Marie Aidts og Kim Lykkes uovertrufne mega-tekst-billed-collage Balladen om Bianca, 2002, glammede ved sit fravær i min rygsæk!  Da jeg i aftes var på vej bag om scenen efter min optræden med Naja - hjemme en kort, illumineret stund fra sit Brooklyn-exil - afskar en stor, norsk kvinde mig vejen og forlangte at komme besiddelse af Bianca og nægtede at forstå, at min rygsæk ikke indeholdt flere eksemplarer af denne legendarisk monstrøse bog, hvilket jo nemlig ville være totalt, fysisk umuligt, hvis der også skulle være plads til fyldt chokolade og tandpasta og Camilla and the Horse. Jeg kunne virkelig ikke overbevise hende, men det lykkedes omsider at drible mig udenom og ned af trappen til backstagepområdet, hvor jo Naja, som jeg endnu ikke havde hilst rigtigt på, fordi jeg snublede ind på scenen 10 minutter for sent, fordi flyet fra København var fucking 2 timer forsinket, fordi Norwegian åbenbart er et notorisk upålideligt flyselskab, stod og strålede, og så må jeg have smidt rygsæk og Bianca fra mig på gulvet, og så må de være landet et stykke fra hinanden, således at jeg ikke anede uråd, da jeg en lhalv time senere skulle videre til den gode middag på Det Gamle Rådhus og distræt samlede rygsækken op, men ansvarsløst, fatalt ansvarsløst, efterlod Bianca, med samt de i den/hende gemte Bianca-files, herunder uerstattelige flyers fra Bianca-udstillingen på Asbæk. Men jeg ved, at vores fine og belevne interviewer, Martin Grüner Larsen, der faktisk er cand.blog, har planlagt at tjekke bloggen ud, og måske allerede i dag, så hvis det overhovedet er muligt, Martin, vil jeg være dig uendelig taknemligt, om du, inden det er for sent, undersøger, om hun ikke stadig ligger der, svigtet og forladt, på teltets gulv, bogpigen, og så redde hende for fanden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar