søndag den 14. december 2008

Svært MEGET læselig, mener jeg

Et korrektivt vindpust til nomineringen af Kristian Bangs Foss' Stormen i 99

Man skal passe med ordspil, skal man, for da jeg i avisen læste min indledning til nomineringen af Kristian Bang Foss' roman Stormen i 99, kunne jeg pludselig se, at det lille spil på ordet 'svær' spillede videre bag om ryggen på mig:
"Kristian Bang Foss' "svære" roman nr. 2, Stormen i 99, vil svært læseligt være så meget som muligt."
Eftersom jo den umiddelbare betydning for alle andre end umiddelbart skrivende mig vil være, at romanen er svær at læse, og faktisk er min mening lige tværtom, at den er svært MEGET læselig, at man, som der heldigvis står længere nede i nomineringen, "blæser igennem roman". Hvor SVÆRT kan det være, Lars, at gøre sig forpulet forståelig!
Og så har Christian Yde Frostholm ovre på sin afrivningsblog fundet ud af, at min gode anmeldelse af hans skidegode cut-up(-mimende!?) tekstsamling Ofte stillede spørgsmål (ikke-korrekturløst!) er dukket op i netavisen, selvom den endnu ikke har været i papirsavisen, og vistnok fordi reklamer i sidste øjeblik skubbede den ud, altså anmeldelsen af papirsavisen, men jeg skal nok gør mit for, at den vender sejrrigt tilbage!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar