mandag den 2. november 2009

Ud & Se, men ikke læse

Gå ikke over sporet: der kommer piratnovelle!

Christian Yde Frostholm har fået en novelle til Ud & Se censureret, fordi en fiktiv opdatering via mobiltelefon tidligt i novellen angiveligt (men uden nærmere forklaring) udgør en sikkerhedsrisiko - eller måske rettere en sikkerhedsrelativering eller en sikkerhedsmistænkeliggørelse (og hvad så med min egen Ud & Se-novelle for 100 år siden, hvor en terrorist ved navn Skæbnen Hansen hærgede?) - nemlig denne:

"Man kunne overveje, om det overhovedet er forsvarligt at beholde et tog i rute, når lyset er gået i samtlige vogne?"

Nej, det hverken kan eller må man overveje åbenbart!

Derfor deler forfatteren og kumpaner novellen ud som flyveblad, i perfekt Ud & Se-layout, til mandagens togpassagerer i Storkøbenhavn - en pdf-fil kan downloades fra CYF' blog, hvor man også finder en nærmere udredning af hans sammenstød med Kafkaekspressen - og hvis jeg så bare havde haft nogen steder at tage hen i dag, på torsdag skal jeg til Sønderborg, hvilket er en hæslig lang rejse, hvor jeg nok kan få brug for piratnoveller, men i dag sidder jeg bare på min pind og pipper min respekt til novellepiraten!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar