søndag den 8. februar 2009

Stem endeløst på dine favoritter!

Læsernes Bogpris tilfalder den bog flest stemmer MEST på

Inde på Berlingskes hjemmeside kan man tilsyneladende stemme på sin/sine favorit/ter til Bibliotekernes og Berlingskes Læsernes Bogpris SÅ MANGE GANGE SOM MAN VIL, og det synes jeg man skal gøre, for der står meget på spil (jf. også min tidligere blogpost om Helle for folket): Blandt de skønlitterære kandidater står nemlig yndlingsaversionerne Hanne-Vibeke Holst og Jens Christian Grøndahl overfor yndlingsperversionerne Helle Helle, Ursula Andkjær Olsen, Susanne Staun og Dy Plambeck. Pointen er, at navn, adresse, mailadresse etc. kun registreres, når/hvis du melder dig til konkurrencen om boggavekort og sager, mens blot og bart en stemme uden videre besvares med et høfligt Tak for din stemme, lige meget hvor mange gange du stemmer (effektivest er det at klikke sig direkte tilbage til forsiden og så frem til konkurrencen igen via øverste højre hjørne),l og det er sgu altså mange gange man kan stemme på bare et kvarter! Omsider behøver man ikke vælge mellem gode bøger (som når jeg hvert år har et komplet nervesammenbrud over Kritikerprisen), man kan i stedet opstille en fordelingsnøgle for sine stemmer, dette er min for Ned til hundene, Havet er en scene, Mine Piger, Texas' Rose (og Lars Movins Beat-bog, som jeg ikke har læst, men stensikkert er god):

4 : 4 : 3 : 2 (: ½)


Og jeg ved egentlig ikke om det er at snyd, for som sagt, i JP og andre steder, så snyder som sådan alle, der ikke har læst alle bøgerne, og en litterær jury, der mener, at  HVH og UAO kan være hip som hap fortjener sgu at blive undergravet positivt, og så er det ellers om ikke at tøve - hvert øjeblik kan fuck up'et blive opdaget og korrigeret - og klikke løs: Helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle helle for Helle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar